петък, 3 октомври 2014 г.

Нашите полезни съвети - как да си направим пера

Привет!
На последък съм на вълна пера. Те са идеална декорация за най различни поводи и придават един много фантазьорски вид на нещата. Но не си мислете, че говоря за онези пухени декоративни пера боядисани в неонови цветове. О, съвсем не! Аз с тях хич не се разбирам - както и да ги въртя никъде не мога да ги сложа - все не ми седят. Днес ще си приказваме за пера от картон и дизайнерска хартия. Всъщност започнах да слагам пера, когато открих как да ги направя от хартия. Именно за това си правя сама пера на ръка и с шаблони. Днес ще ви покажа два начина - единият е от нула и за него се иска да имате само парче хартия, малко тел, ножица и подходящо лепило. Другият метод е с шаблон. Взех си разкошния шаблон за пера на Spellbinders, в който вече съм влюбена безусловно!

Да започнем с първия метод. Както казах за него ще ви трябват само картон или дизайнерска хартия, но от по-дебелата, ножица, малко тел и лепило, аз препоръчвам горещ силикон.

Първо изрязваме една формичка приближаваща се до перо на външен вид. Не е нужно да сте перфектни. Аз лично установих, че колкото по-криви и неправилни са ми формичките, толкова по-красиво перо става. Така че просто изрежете няколко формички грубо приличащи на котешко око.



След като си приготвим основите на нашите пера трябва да залепим по дължината им по едно телче. Важно е телчето да не стига до върха на перото, за това оставете няколко милиметра разстояние между двете.



Сега идва ред да направите отделните власинки на перата. Вземете ножица и започнете да правите малки вертикални срезове, близко един до друг. Най-добре е ако започнете от върха и продължите по някоя от страните. Не се старайте срезовете да са на еднакво разстояние или пък да са на еднаква дълбочина.




Остава само леко да огънете телата и перата са готови!




Втория начин за правене на пера е с шаблон за рязане и релеф. Аз лично съм страхотно доволна от моя - Spellbinders Shapeabilities - Feathers.



Изрязват се много лесно и са с много подходящ размер, поне за мен. Като всички шаблони то този тип сандвичът се прави с мултиплатформата на таб 2 и двете режещи плочи.




Тези формички са с релеф, така че минаваме втори път на Биг Шота. Този път отваряме мултиплатформата на таб 2 и слагаме само едната режеща плоча, а отгоре двете подложки за релеф - Silicone Rubber и Impressions Pad




След като ги изрежете и направите релеф не вадете формичката от шаблона. С помощта на апликатор за мастила нанесете тъмен цвят дистрес мастило в процепа, където е основата на перото.




След като извадите формичката от шаблона може да сложите допълнително дистрес мастило, за да изпъкнат релефните части на перото.



А ето и няколко завършени проекта с пера :)





Надявам се, че това ви е било полезно и ви е вдъхновило да пробвате да си направите хартиени пера!
Гуш
Ем




1 коментар:

  1. Благодаря, Ем! Много красиви пера и полезно уроче. Като че ли не съм особено голяма почитателка на перата, но тези много ми харесват. Ще пробвам и аз.

    ОтговорИзтриване