петък, 12 септември 2014 г.

Нашите полезни съвети - съхраняване на скрапбук странички

Привет!

Днес ще си поговорим малко за това как да съхранявате скрапбук страничките си. Ако следите моя блог, знаете че аз съм голям привърженик на скрапбук албумите. Те са идеални за съхраняване на скрапбук страничките ви в прилежен и удобен за разглеждане вид. Има много различни албуми, както като размери, така и като дизайн на кориците. Албумите се различават освен по размер и по начина на закрепяне на страниците. Има два широкоразпространени типа с рингове и с пилончета. Първите са албумите с ринговете(D-Ring), каквито се срещата на всякъде в офис магазините (единствената разлика между тях и тези, които се продават в крафт магазините е, че офис албумите нямат джобчета и трябва да се купят отделно). Те са на принципа на класическите канцеларски папки и имат три ринга, за които се захващат джобчетата за страните. С тях се работи много лесно, много бързо може да се извади или да се добави джобче. Единственият недостатък е, че някой хора намират ринговете за груби и неестетични. Другия тип са тези с пилончета (Post Bound ). При него страничките се поставят на пилончета. Интересното при този тип албуми,  е че може да дабавяте странички колкото си поискате. Когато джобчетата стигнат до ръба на пилончето се слага едно удължителче и се продължава да се трупа отгоре. Това са много разпространен тип албуми в скрабукинга. Защото при тях няма реално ограничения в броя странички, а пилончетата са скрити и това придава завършен и елегантен вид на албума. Моя албум е именно от този тип и аз съм много доволна от него. Именно това е прекрасното на скрапбук албумите - че може да добавяте допълнително джобчета и реално да съберете всичките си странички в един албум.
Разбора се, албумите днес са много разнообразни като дизайн. Има както изчистени, които сами да украсите, така и вече украсени. Моят например е украсен с прекрасен дизайн направен върху текстил и просто има прекрасен завършен вид, няма нужда от нищо повече. Мога да ви кажа, като препоръка, да си изберете албум, който е с вече украсени корици (тоест има красив дизайн на самите корици, който подхожда на вашата идея и концепцията за това какво ще има вътре) . Това е по-практично, защото кориците на албума ще са подложени на много разглеждане, отваряне, складиране и т.н. и е възможно украсата, която сложите допълнително да се съсипе. Скрапбук албуми вече може да намерите и на Бг пазара, макар и все още да няма допълнителни джобчета за тях. Едно от местата, където предлагат добро разнообразие е На борсата. Ако пък сте решили, че искате да инвестирате малко повече пари в един такъв албум може да разгледате и английските сайтове и по-специално Craftie Charlie. Там разнообразието от албуми е наистина голямо и предлагат различни видове допълнителни джобчета. Аз самата съм си харесала един разкошен албум от там, които смятам да си подаря за Коледа. Казва се Once Upon a Time и реших, че ще е идеален за семейната ни история :)))

Друга опция за съхраняване е да си направите специална кутия от стар кашон. Ще ви трябва само да намерите кашон с размер поне 32 на 32 см. Може да попитате в близкия крафт магазин дали нямат да ви дадът, защото когато получават големи дизайнерски хартии, те обикновено са в такива кашони. За да ви се запазят страничките ви препоръчвам да ги слагате задължително на основа от бирен картон или мукава, а между две странички слагайте по едно листче тишу хартия. Така снимките ви няма да се издраскат. По настоящем аз си имам две такива кутии от лаптопи, които се оказаха идеални за целта. Събират по 4-5 по-обемни странички и не заемат много място в гардероба. Аз доста семпло съм украсила моите кутии, тъй като непрекъснато ги вадя и ги прибирам, но вие може да си поиграете и да сътворите малко произведение на изкуството от някой стар кашон.





Един добър вариант за съхранение на повече странички са големите кутии от Икея. аз все се каня да ида и да си купия и все не стигам до тях. Но съседите си взеха една (за да си прибират играчките) и размерът й е 32х32х32, което ще е идеално за скрапбук страничка. а предвид, че е доста висока ще събере повечко странички.

Ако пък имате свободно място по стените - една прекрасна идея е да окачите страничките. Аз съм направила такава скрапбук стена над леглото на Ели и така хем страничките ми са изложени, хем имам прекрасна декорация за детската стая. Обмислям да направя същото и с една от стените на лятната ни къща, ако разбира се ми остане време ;)


Надявам се с това да съм ви била полезна
Ем

Няма коментари:

Публикуване на коментар